Jótállási feltételek:

 

A vásárlót, összhangban a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi törvény 306-307. paragrafusaival, valamint az 1978. évi 2. törvényerejű rendelet bekezdéseivel, valamint a 117/1991. (XI. 10.) kormányrendelettel az alábbi jogok illetik meg:


A jótállás időtartama a vásárlás napjától számított 12 hónap, kivételt képeznek az ún. kiegészítők (egerek, kábelek), amelyekre 8 nap kötelező szavatosságot vállalunk. Adathordozókat (floppy, CD-lemez) 8 napon belül is csak anyaghiba esetén (ún. megfolyás) áll módunkban kicserélni.

A vásárló jótállási igényét az eladó által kiadott számlával vagy annak másolatával érvényesítheti. Amennyiben külön garancialevél is jár az adott termékhez úgy az azon feltüntetett megbízott szakszerviz az illetékes. Ha a vásárolt eszköz nem tartalmaz egyértelmű azonosítót – azaz gyári számot –, vagy a számlán ez nincs feltüntetve, akkor az eladó egy azonosító címkét helyez el rajta. Ennek megléte és sértetlensége az ingyenes javítás feltétele.

Ha a jótállással megbízott szerviz bizonyítja, hogy a hiba rendellenes használat vagy átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, illetve elemi kár során keletkezett be, úgy a bekövetkezett hibáért jótállást nem vállalunk. Az ilyen okból meghibásodott javítási költsége a jótállás időtartamán belül is a vásárlót, terheli.

A garanciális javítást a szerviz a beszállítástól számított 15 napon belül – kölcsönkészülék biztosítása esetén, 30 napon belül – a vásárló érdeksérelme nélkül köteles elvégezni, hogy a javítás folytán a termék értéke és használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt hibátlan termékhez képest nem csökkenhet. Az említett határidőre nem számít bele az az időtartam, amely adott szerviz bármely okból nem tart nyitva.

Ha a javítás 15 illetve 30 napon belül nem készül el, vagy a termék nem javítható, a vevő a termék új termékre való kicserélését kérheti, ha a cserére nincs lehetőség a vásárló a szerződéstől elállhat (a termék visszavásárlását kérheti). Ha a jótállásra kötelezett termék kijavítását a fent meghatározott időn belül nem vállalja vagy nem végzi el, a vevő a hibát a kötelezett költségére maga kijavíttathatja.

Ha a termék 3 napon belül meghibásodott, a vásárló kívánságára azonos típusú új termékre kell cserélni. Ha a cserére 2 munkanapon belül nincs lehetőség, a vásárló választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy a vételár-különbözet elszámolása mellett más típusú terméket kell részére kiadni. Amennyiben az eladó rendelkezik szükséges cseredarabbal, úgy pénzvisszatérítésre nem kötelezhető, mert a fent említett törvények erre nem utasítják.

 Ha a termék meghibásodásával (vagy a javíthatóságával) kapcsolatban vita merülne fel, Ön és a javító szerviz között, az Ön kérésére a szerviz az illetékes minőségvizsgáló szerv (KERMI) szakvéleményét köteles beszerezni.


Vissza a kezdőlapra...

Utoljára frissítve: 1997.12.19.
Szerző: Hoti
Email:
audit@mail.matav.hu